Önskelista

Ippa’s Önskelista


1. Träffa en läkare
2. Få en diagnos
3. Få möjligheten att bo på ett behandlingshem under tiden utredningen pågår och sen ta det från där.
4. Få bo ensam med Anton på helgerna och även resterande tid senare, alltså ha en egen lägenhet.
5. Gå hos en psykolog 2ggr i veckan och hos Gunvor ibland, även gå i terapi med Anton för att bryta beteendemönster och dylik.
6. Få en bra medicinering

051010
Känner mej just nu väldigt uppgiven. Har helt gett upp hoppet. Allt är bara jobbigt. Orkar inte bry mej längre, börjar stänga av mej själv i stället.
Tog en överdos i fredags. En överdos jag inte har någon som helst förklaring till, det bara råkade hända. Borde ha stannat kvar där, på 22:an, då hade dom funnits för mej. Jag skulle hur lätt som helst flytta in på 22:an imon, ifs helst bara för vidare förflyttning. Jag känner mej som en fara, en fara för mej själv. Ni har två överdoser på mej, jag har fler, åtminstone två till. Känner jag mej själv rätt så kommer det snart fler, även om jag inte vill. Jag har alltid minst en plan i bakhuvudet om hur jag ska ta mej från där jag är och på ett eller annat sätt skada mej själv.
Hela mitt huvud är kaos. Vet varken ut eller in på en tanke, har bara miljoner som flyger förbi alla på en gång. Är jag sjuk? Vad är jag för sjuk? Hur länge har jag varit det? Varför blir det aldrig bättre? Hur länge har jag varit rädd för att alla ska försvinna? Varför ser jag allt å alla i svart/vitt? Varför litar jag inte på någon? Det var bara ett urval, det finns mer mycket mer! Jag orkar inte med det längre. Jag gör inte det, det går bara inte!

051012
Som ni alla vet var jag på 22:an i natt. Hoppas att jag slipper åka in dit ikväll med. Att åka in är ifs mitt val, men jag vill inte vara där, måste tyvärr ibland.=( Anledningen till att jag åkte in igår var att jag hade sådan ångest. Ångest för att ni ska ta Anton ifrån mej, å nu när jag sagt det så kommer ni att göra det. Ni lurar inte mej med era fina fasader, ni är onda allihop! Att jag har overklighets känslor det vet ni, men jag tror på allt jag säger. Vet inte vad jag säger som är sant, kort sagt jag ljuger och tror sen på det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback